Shortcuts
Bitte warten Sie, bis die Seite geladen ist.
 
PageMenu- Hauptmenü-
Page content

Katalogdatenanzeige

Moral Leadership in Business: Towards a Business Culture of Integrity

Moral Leadership in Business: Towards a Business Culture of Integrity
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 476270723 Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Văduva, Sebastian, 1976 - : Moral leadership in business
864213697 Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Văduva, Sebastian: Moral leadership in business
ISBN 978-3-319-42880-2
Name Văduva, Sebastian
Alistar, Victor T.
Name ANZEIGE DER KETTE Alistar, Victor T.
Name Thomas, Andrew R.
Lupiţu, Călin D.
Neagoie, Daniel S.
T I T E L Moral Leadership in Business
Zusatz zum Titel Towards a Business Culture of Integrity
Verlagsort Cham
Verlag Springer
Erscheinungsjahr 2016
2016
Umfang Online-Ressource (VIII, 94 p. 22 illus. in color, online resource)
Reihe SpringerBriefs in Business
Titelhinweis Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Văduva, Sebastian, 1976 - : Moral leadership in business
Printed editionISBN: 978-3-319-42880-2
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Văduva, Sebastian: Moral leadership in business
ISBN ISBN 978-3-319-42881-9
Klassifikation KJG
BUS008000
174.4
HD60-HD60.5
Kurzbeschreibung This brief explores the concept of moral leadership in organizations. Specifically, it examines ways in which companies can strengthen their reputation in the market and increase performance by taking leading positions in the realm of business ethics. It presents research from top scholars of Eastern Europe contemplating the future of our global information and knowledge society. How will the economic power nexuses of the world shift in the foreseeable future? Are we becoming so interconnected and at the same time divided that social capital (together with business integrity and customer feedback) may matter more than money and resources? How will education and creativity bridge the shrinking gap between producers and consumers? Such questions and many more are tackled by this brief. In the current global economy, we have never before been more tightly-knit and never before has it been easier to distribute goods as well as ideologies. However, in the global marketplace we are only as good as our word, or our reputation, proves to be. Integrity studies by Transparency International show a correlation between corruption and national threat and lists corruption among the most harmful factors to impact local and regional economies. Therefore, successful businesses cannot afford to simply remain materially successful; they have to consider their community impact and become moral leaders before they can be world leaders in their respective field. Featuring innovative tools, recommendations, case studies and checklists, this brief will be of interest to students, academics, scholars, practitioners and policymakers alike in the fields of leadership, corporate governance, business ethics and corporate social responsibility
2. Kurzbeschreibung Chapter 1 Moral Leadership -- Chapter 2 From Conformism to a Culture of Integrity -- Chapter 3 Corporate Transparency -- Chapter 4 Stakeholders' Management -- Chapter 5 Risk Management -- Chapter 6 Instead of Conclusion
1. Schlagwortkette Unternehmensethik
ANZEIGE DER KETTE Unternehmensethik
2. Schlagwortkette Management
Moralisches Handeln
ANZEIGE DER KETTE Management -- Moralisches Handeln
SWB-Titel-Idn 477749003
Signatur Springer E-Book
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttp://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-42881-9
Internetseite / Link Volltext
Siehe auch Cover
Kataloginformation500239589 Datensatzanfang . Kataloginformation500239589 Seitenanfang .
Vollanzeige Katalogdaten 

Auf diesem Bildschirm erhalten Sie Katalog- und Exemplarinformationen zum ausgewählten Titel.

Im Bereich Kataloginformation werden die bibliographischen Details angezeigt. Per Klick auf Hyperlink-Begriffe wie Schlagwörter, Autoren, Reihen, Körperschaften und Klassifikationen können Sie sich weitere Titel des gewählten Begriffes anzeigen lassen.

Der Bereich Exemplarinformationen enthält zum einen Angaben über den Standort und die Verfügbarkeit der Exemplare. Zum anderen haben Sie die Möglichkeit, ausgeliehene Exemplare vorzumerken oder Exemplare aus dem Magazin zu bestellen.
Schnellsuche