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Islamic Marketing: Understanding the Socio-Economic, Cultural, and Politico-Legal Environment
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Kataloginformation
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Kataloginformation
Feldname
Details
Vorliegende Sprache
eng
Hinweise auf parallele Ausgaben
480307393 Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Nestorović, Čedomir: Islamic marketing
ISBN
978-3-319-32752-5
Name
Nestorovic, Cedomir
T I T E L
Islamic Marketing
Zusatz zum Titel
Understanding the Socio-Economic, Cultural, and Politico-Legal Environment
Verlagsort
Cham ; s.l.
Verlag
Springer International Publishing
Erscheinungsjahr
2016
2016
Umfang
Online-Ressource (XXIV, 247 p. 5 illus. in color, online resource)
Reihe
Management for Professionals
Notiz / Fußnoten
Description based upon print version of record
Titelhinweis
Druckausg.ISBN: 978-3-319-32752-5
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Nestorović, Čedomir: Islamic marketing
ISBN
ISBN 978-3-319-32754-9
Klassifikation
KJSM
KJS
BUS043000
658.8
HF5410-5417.5
QP 600
Kurzbeschreibung
Introduction -- Economic Environment -- Socio-Cultural Environment -- Political-Legal Environment -- Conclusion. .
2. Kurzbeschreibung
This book analyzes the current Islamic marketing environment. Since the Muslim world is extremely diverse in terms of economic development, customs and traditions and political and legal systems, it is vital for companies and marketers to analyze the environment before attempting to address these markets. The author emphasizes that it is ineffectual to elaborate the distribution and promotion strategies if the market does not exist in terms of purchasing power or demographics, if potential consumers do not believe that products and services answer their needs and demands or if there are political and legal barriers to companies wanting to enter these markets. The book offers detailed insights into the economic, socio-cultural, and politico-legal environment in the Muslim world, which are essential for marketers to understand and form the foundations of effective marketing strategies.
1. Schlagwortkette
Islam
Soziokultur
Marketing
ANZEIGE DER KETTE
Islam -- Soziokultur -- Marketing
2. Schlagwortkette
Islam
Marketing
ANZEIGE DER KETTE
Islam -- Marketing
SWB-Titel-Idn
470410353
Signatur
Springer E-Book
Bemerkungen
Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse
$uhttp://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-32754-9
Internetseite / Link
Volltext
Siehe auch
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