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Islamic Marketing: Understanding the Socio-Economic, Cultural, and Politico-Legal Environment

Islamic Marketing: Understanding the Socio-Economic, Cultural, and Politico-Legal Environment
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 480307393 Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Nestorović, Čedomir: Islamic marketing
ISBN 978-3-319-32752-5
Name Nestorovic, Cedomir
T I T E L Islamic Marketing
Zusatz zum Titel Understanding the Socio-Economic, Cultural, and Politico-Legal Environment
Verlagsort Cham ; s.l.
Verlag Springer International Publishing
Erscheinungsjahr 2016
2016
Umfang Online-Ressource (XXIV, 247 p. 5 illus. in color, online resource)
Reihe Management for Professionals
Notiz / Fußnoten Description based upon print version of record
Titelhinweis Druckausg.ISBN: 978-3-319-32752-5
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Nestorović, Čedomir: Islamic marketing
ISBN ISBN 978-3-319-32754-9
Klassifikation KJSM
KJS
BUS043000
658.8
HF5410-5417.5
QP 600
Kurzbeschreibung Introduction -- Economic Environment -- Socio-Cultural Environment -- Political-Legal Environment -- Conclusion. .
2. Kurzbeschreibung This book analyzes the current Islamic marketing environment. Since the Muslim world is extremely diverse in terms of economic development, customs and traditions and political and legal systems, it is vital for companies and marketers to analyze the environment before attempting to address these markets. The author emphasizes that it is ineffectual to elaborate the distribution and promotion strategies if the market does not exist in terms of purchasing power or demographics, if potential consumers do not believe that products and services answer their needs and demands or if there are political and legal barriers to companies wanting to enter these markets. The book offers detailed insights into the economic, socio-cultural, and politico-legal environment in the Muslim world, which are essential for marketers to understand and form the foundations of effective marketing strategies.
1. Schlagwortkette Islam
Soziokultur
Marketing
ANZEIGE DER KETTE Islam -- Soziokultur -- Marketing
2. Schlagwortkette Islam
Marketing
ANZEIGE DER KETTE Islam -- Marketing
SWB-Titel-Idn 470410353
Signatur Springer E-Book
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttp://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-32754-9
Internetseite / Link Volltext
Siehe auch Volltext
Siehe auch Cover
Kataloginformation500218706 Datensatzanfang . Kataloginformation500218706 Seitenanfang .
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