Shortcuts
Bitte warten Sie, bis die Seite geladen ist.
 
PageMenu- Hauptmenü-
Page content

Katalogdatenanzeige

¬The¬ Process of Social Value Creation: A Multiple-Case Study on Social Entrepreneurship in India

¬The¬ Process of Social Value Creation: A Multiple-Case Study on Social Entrepreneurship in India
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 473080680 Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Singh, Archana Rakesh, 1966 - : ¬The¬ process of social value creation
ISBN 978-81-322-2825-7
Name Singh, Archana
T I T E L ¬The¬ Process of Social Value Creation
Zusatz zum Titel A Multiple-Case Study on Social Entrepreneurship in India
Verlagsort New Delhi
Verlag Springer India
Erscheinungsjahr 2016
2016
Umfang Online-Ressource (XXIII, 237 p. 8 illus., 7 illus. in color, online resource)
Reihe Contributions to Economics
Titelhinweis Druckausg.ISBN: 978-81-322-2825-7
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Singh, Archana Rakesh, 1966 - : ¬The¬ process of social value creation
ISBN ISBN 978-81-322-2827-1
Klassifikation KJH
BUS025000
658.421
HB615
QP 150
QQ 000
Kurzbeschreibung Chapter 1. Introduction -- Part 1. In Search of Meaning -- Chapter 2. Reviewing Social Entrepreneurship Knowledge -- Chapter 3. The Conceptual Model: Contextualising Social Entrepreneurship -- Part 2. Caselets -- Chapter 4. Indian Social Entrepreneurs -- Part 3. The Process of Social Value Creation: Toward Emerging Theory of Social Entrepreneurship -- Chapter 5. The Concepts of ‘Social Value Creation’ and ‘Social Value’ -- Chapter 6. Opportunity Recognition/Identification -- Chapter 7. Resource Mobilisation (Resourcefulness) -- Chapter 8. Capabilities of Social Entrepreneurs -- Chapter 9. Creating Values for the Beneficiaries: Interplay of Opportunity Recognition, Resource Mobilisation (Resourcefulness) and Capabilities of Social Entrepreneurs -- Part 4. Conclusion -- Chapter 10. Summary and Conclusion.
2. Kurzbeschreibung This book discusses social entrepreneurship, especially in context of India. It focuses on understanding the whole process of social value creation, i.e. social entrepreneurship - opportunity identification, resource mobilisation, social value, capabilities of social entrepreneurs and innovation in three different types of social enterprises – (i) non-profit or charitable ones; (ii) non-profit social enterprise, sustainable with the combined income of grants, subsidies and own earned income; self-sustainable not-for-profit social enterprise; and hybrid social enterprise; and (iii) for-profit social enterprises. Sample cases of social entrepreneurs (Ashoka Fellows) were selected from three inter-linked sectors -- health, education and livelihood. To provide a comprehensive view, interviews were taken not only from the founders (social entrepreneurs), management personnel, and other employees, but also from the beneficiaries. The book comprises how, on the basis of cross-comparison between three types of social enterprises, several propositions and finally theoretical framework on social entrepreneurship have been developed. It proposes that social entrepreneurship can be acquired and that these social entrepreneurs can help solve the larger social problems faced both by developing and developed nations.
1. Schlagwortkette Indien
Social entrepreneurship
ANZEIGE DER KETTE Indien -- Social entrepreneurship
SWB-Titel-Idn 47040891X
Signatur Springer E-Book
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttp://dx.doi.org/10.1007/978-81-322-2827-1
Internetseite / Link Volltext
Siehe auch Volltext
Siehe auch Cover
Kataloginformation500218680 Datensatzanfang . Kataloginformation500218680 Seitenanfang .
Vollanzeige Katalogdaten 

Auf diesem Bildschirm erhalten Sie Katalog- und Exemplarinformationen zum ausgewählten Titel.

Im Bereich Kataloginformation werden die bibliographischen Details angezeigt. Per Klick auf Hyperlink-Begriffe wie Schlagwörter, Autoren, Reihen, Körperschaften und Klassifikationen können Sie sich weitere Titel des gewählten Begriffes anzeigen lassen.

Der Bereich Exemplarinformationen enthält zum einen Angaben über den Standort und die Verfügbarkeit der Exemplare. Zum anderen haben Sie die Möglichkeit, ausgeliehene Exemplare vorzumerken oder Exemplare aus dem Magazin zu bestellen.
Schnellsuche