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Simulation of the Noise Transmission through Automotive Door Seals

Simulation of the Noise Transmission through Automotive Door Seals
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 470846321 Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Hazir, Andreas: Simulation of the noise transmission through automotive door seals
ISBN 978-3-658-14252-0
Name Hazir, Andreas
T I T E L Simulation of the Noise Transmission through Automotive Door Seals
Verlagsort Wiesbaden ; s.l.
Verlag Springer Fachmedien Wiesbaden
Erscheinungsjahr 2016
2016
Umfang Online-Ressource (XXIII, 156 p. 108 illus., 23 illus. in color, online resource)
Reihe Wissenschaftliche Reihe Fahrzeugtechnik Universität Stuttgart
Notiz / Fußnoten Description based upon print version of record
Titelhinweis Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Hazir, Andreas: Simulation of the noise transmission through automotive door seals
ISBN ISBN 978-3-658-14253-7
Klassifikation TRCS
TRC
TEC009090
629.270113
620.230113
629.2
TL1-483
ZO 4200
Kurzbeschreibung Contribution Analyses of Production Vehicles -- Acoustic Excitation versus Aeroacoustic Excitation -- Development of a Simulation Methodology -- Sensitivity Analysis of Noise Transmission Simulations.
2. Kurzbeschreibung Andreas Hazir is investigating the door seal contribution to the interior noise level of production vehicles. These investigations contain experimental contribution analyses of real production vehicles and of academic test cases as well as the development of a simulation methodology for noise transmission through sealing systems and side windows. The simulations are realized by coupling transient computational aeroacoustics of the exterior flow to nonlinear finite element simulations of the structural transmission. By introducing a linear transmission model, the setup and computational costs of the seal noise transmission are significantly reduced, resulting in the feasibility of numerical contribution analyses of real production vehicles. Contents Contribution Analyses of Production Vehicles Acoustic Excitation versus Aeroacoustic Excitation Development of a Simulation Methodology Sensitivity Analysis of Noise Transmission Simulations Target Groups Researchers and students in the field of automotive engineering Engineers in the field of vehicle acoustics, NVH, structural acoustics, and aeroacoustics About the Author After studying technomathematics at the Technical University of Munich, Andreas Hazir started his tenure as a research assistant in the vehicle acoustics department at the University of Stuttgart. In 2014, he joined the aerospace application management team of a software vendor for computational aeroacoustics (CAA). His main field of work involves CAA simulations of aircraft, rotorcraft, engines and liners.
1. Schlagwortkette Kraftfahrzeuginnenraum
Fahrgeräusch
Tür
Dichtung <Technik>
Schallausbreitung
Schalldämmung
Seitenscheibe
Strömungsakustik
Numerische Strömungssimulation
Finite-Elemente-Methode
SWB-Titel-Idn 470407212
Signatur Springer E-Book
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttp://dx.doi.org/10.1007/978-3-658-14253-7
Internetseite / Link Volltext
Siehe auch Volltext
Siehe auch Cover
Kataloginformation500218558 Datensatzanfang . Kataloginformation500218558 Seitenanfang .
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