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Impact Assessment in Tourism Economics

Impact Assessment in Tourism Economics
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 838237150 Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Impact assessment in tourism economics
ISBN 978-3-319-14919-6
Name Matias, Álvaro ¬[Hrsg.]¬
Nijkamp, Peter ¬[Hrsg.]¬
Name ANZEIGE DER KETTE Nijkamp, Peter ¬[Hrsg.]¬
Name Romão, João ¬[Hrsg.]¬
T I T E L Impact Assessment in Tourism Economics
Verlagsort Cham
Verlag Springer
Erscheinungsjahr 2016
2016
Umfang Online-Ressource (VI, 273 p. 28 illus., 18 illus. in color, online resource)
Reihe SpringerLink. Bücher
Notiz / Fußnoten Description based upon print version of record
Titelhinweis Druckausg.ISBN: 978-3-319-14919-6
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Impact assessment in tourism economics
ISBN ISBN 978-3-319-14920-2
Klassifikation GTB
GTB
KCP
BUS067000
KCP
BUS067000
338.9
338.9
HT388
HD28-9999
QQ 900
Kurzbeschreibung This book presents a series of studies on the socio-economic impacts of tourism, with a special focus on the determinants of tourism competitiveness at the destination level. The authors offer a systematic overview of this important issue, presenting relevant empirical studies from different parts of the world, based on modern theoretical approaches and adequate analysis tools, in the context of their policy or managerial implications. The first part of the book discusses the analysis and assessment of quantitative tourism impacts on local economies, while the second part focuses on non-material aspects of tourism development, in particular those related to the role of innovation and human resources. The final section highlights the different dynamics often observed in tourism destinations arising from the interaction between tourists and local communities
2. Kurzbeschreibung Editorial Introduction -- Part I: Socio-Economic Impacts of Tourism -- Part II: Innovation and Competitiveness in Tourism -- Part III: Tourism Destination
1. Schlagwortkette Urlaubsreise
Verkehrsmittelwahl
Tourismus
Wettbewerb
Innovation
Tourismusindustrie
Regionalentwicklung
ANZEIGE DER KETTE Urlaubsreise -- Verkehrsmittelwahl -- Tourismus -- Wettbewerb -- Innovation -- Tourismusindustrie -- Regionalentwicklung
SWB-Titel-Idn 470389230
Signatur Springer E-Book
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttp://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-14920-2
Internetseite / Link Volltext
Siehe auch Cover
Kataloginformation500218280 Datensatzanfang . Kataloginformation500218280 Seitenanfang .
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