Shortcuts
Bitte warten Sie, bis die Seite geladen ist.
 
PageMenu- Hauptmenü-
Page content

Katalogdatenanzeige

¬The¬ Future of Digital Business Innovation: Trends and Practices

¬The¬ Future of Digital Business Innovation: Trends and Practices
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 47622277X Druckausg.: ‡Morabito, Vincenzo, 1968 - : ¬The¬ future of digital business innovation
ISBN 978-3-319-26873-6
Name Morabito, Vincenzo
T I T E L ¬The¬ Future of Digital Business Innovation
Zusatz zum Titel Trends and Practices
Auflage 1st ed. 2016
Verlagsort Cham
Verlag Springer International Publishing
Erscheinungsjahr 2016
2016
Umfang Online-Ressource (XXI, 185 p. 40 illus. in color, online resource)
Reihe SpringerLink. Bücher
Titelhinweis Druckausg.: ‡Morabito, Vincenzo, 1968 - : ¬The¬ future of digital business innovation
ISBN ISBN 978-3-319-26874-3
Klassifikation PDG
KJMV6
PDG
BUS087000
KJMV6
BUS087000
658.514
HD28-70
QP 345
Kurzbeschreibung Part I Digital Systems Trends -- 1 Machine Intelligence -- 2 Wearable Technologies -- 3 Digital Currencies and Distributed Ledgers -- 4 Data Visualization -- 5 Digital Security -- Part II Digital Management Trends -- 6 NeuroIS -- 7 Digital Transformation and IT Ambidexterity -- 8 Digital Business Strategy and IT Alignment -- Part III Digital Innovation Practices -- 9 Innovation Practices -- 10 Conclusion.
2. Kurzbeschreibung This book identifies and discusses the main challenges facing digital business innovation and the emerging trends and practices that will define its future. The book is divided into three sections covering trends in digital systems, digital management, and digital innovation. The opening chapters consider the issues associated with machine intelligence, wearable technology, digital currencies, and distributed ledgers as their relevance for business grows. Furthermore, the strategic role of data visualization and trends in digital security are extensively discussed. The subsequent section on digital management focuses on the impact of neuroscience on the management of information systems, the role of IT ambidexterity in managing digital transformation, and the way in which IT alignment is being reconfigured by digital business. Finally, examples of digital innovation in practice at the global level are presented and reviewed. The book will appeal to both practitioners and academics. The text is supported by informative illustrations and case studies, so that practitioners can use the book as a toolbox that enables easy understanding and assists in exploiting business opportunities involving digital business innovation.
1. Schlagwortkette Unternehmen
Informationstechnik
Technische Innovation
Geschäftsmodell
SWB-Titel-Idn 468160884
Signatur Springer E-Book
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttp://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-26874-3
Internetseite / Link Volltext
Siehe auch Volltext
Siehe auch Cover
Kataloginformation500216960 Datensatzanfang . Kataloginformation500216960 Seitenanfang .
Vollanzeige Katalogdaten 

Auf diesem Bildschirm erhalten Sie Katalog- und Exemplarinformationen zum ausgewählten Titel.

Im Bereich Kataloginformation werden die bibliographischen Details angezeigt. Per Klick auf Hyperlink-Begriffe wie Schlagwörter, Autoren, Reihen, Körperschaften und Klassifikationen können Sie sich weitere Titel des gewählten Begriffes anzeigen lassen.

Der Bereich Exemplarinformationen enthält zum einen Angaben über den Standort und die Verfügbarkeit der Exemplare. Zum anderen haben Sie die Möglichkeit, ausgeliehene Exemplare vorzumerken oder Exemplare aus dem Magazin zu bestellen.
Schnellsuche