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Online Brand Communities: Using the Social Web for Branding and Marketing
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Kataloginformation
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Kataloginformation
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Details
Vorliegende Sprache
eng
Hinweise auf parallele Ausgaben
454032226 Druckausg.: ‡Martínez-López, Francisco J.: Online brand communities
454032226 Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Martínez-López, Francisco J.: Online brand communities
ISBN
978-3-319-24824-0
Name
Martínez-López, Francisco J.
Anaya-Sánchez, Rafael
Name ANZEIGE DER KETTE
Anaya-Sánchez, Rafael
Name
Aguilar-Illescas, Rocio
Molinillo, Sebastián
T I T E L
Online Brand Communities
Zusatz zum Titel
Using the Social Web for Branding and Marketing
Auflage
1st ed. 2016
Verlagsort
Cham
Verlag
Springer
Erscheinungsjahr
2016
2016
Umfang
Online-Ressource (VIII, 253 p. 5 illus. in color, online resource)
Reihe
Progress in IS
Titelhinweis
Druckausg.: ‡Martínez-López, Francisco J.: Online brand communities
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Martínez-López, Francisco J.: Online brand communities
ISBN
ISBN 978-3-319-24826-4
Klassifikation
KJSM
KJS
BUS043000
658.8
HF5410-5417.5
QP 621
Kurzbeschreibung
This book presents and analyzes the concept of online brand communities, an emerging and exciting topic in marketing and eCommerce. First, it lays out the foundations like the evolution of the Web and the so-called Social Web, its utility for users and businesses, and the evolution of the marketing mind-set to adapt the Social Web. On this basis, the book then presents a detailed analysis of online brand communities, examining the concept of virtual community with a specific focus on virtual brand communities. In this context the book also explores recent trends related to branding and brand management. Next, it proposes a classification system for online brand communities, taking into account questions like the motivating factors for consumers to join, participate and stay in a community. The process of value creation in communities is examined from both business and consumer perspectives. The book draws to a close with a brief presentation of the process broadly accepted for the successful development of online brand communities
1. Schlagwortkette
Online-Community
Soziale Software
Markenpolitik
ANZEIGE DER KETTE
Online-Community -- Soziale Software -- Markenpolitik
2. Schlagwortkette
Online-Marketing
Social Media
Kundenbindung
Motivation
ANZEIGE DER KETTE
Online-Marketing -- Social Media -- Kundenbindung -- Motivation
SWB-Titel-Idn
455214794
Signatur
Springer E-Book
Bemerkungen
Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse
$uhttp://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-24826-4
Internetseite / Link
Volltext
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