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Online Brand Communities: Using the Social Web for Branding and Marketing

Online Brand Communities: Using the Social Web for Branding and Marketing
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 454032226 Druckausg.: ‡Martínez-López, Francisco J.: Online brand communities
454032226 Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Martínez-López, Francisco J.: Online brand communities
ISBN 978-3-319-24824-0
Name Martínez-López, Francisco J.
Anaya-Sánchez, Rafael
Name ANZEIGE DER KETTE Anaya-Sánchez, Rafael
Name Aguilar-Illescas, Rocio
Molinillo, Sebastián
T I T E L Online Brand Communities
Zusatz zum Titel Using the Social Web for Branding and Marketing
Auflage 1st ed. 2016
Verlagsort Cham
Verlag Springer
Erscheinungsjahr 2016
2016
Umfang Online-Ressource (VIII, 253 p. 5 illus. in color, online resource)
Reihe Progress in IS
Titelhinweis Druckausg.: ‡Martínez-López, Francisco J.: Online brand communities
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Martínez-López, Francisco J.: Online brand communities
ISBN ISBN 978-3-319-24826-4
Klassifikation KJSM
KJS
BUS043000
658.8
HF5410-5417.5
QP 621
Kurzbeschreibung This book presents and analyzes the concept of online brand communities, an emerging and exciting topic in marketing and eCommerce. First, it lays out the foundations like the evolution of the Web and the so-called Social Web, its utility for users and businesses, and the evolution of the marketing mind-set to adapt the Social Web. On this basis, the book then presents a detailed analysis of online brand communities, examining the concept of virtual community with a specific focus on virtual brand communities. In this context the book also explores recent trends related to branding and brand management. Next, it proposes a classification system for online brand communities, taking into account questions like the motivating factors for consumers to join, participate and stay in a community. The process of value creation in communities is examined from both business and consumer perspectives. The book draws to a close with a brief presentation of the process broadly accepted for the successful development of online brand communities
1. Schlagwortkette Online-Community
Soziale Software
Markenpolitik
ANZEIGE DER KETTE Online-Community -- Soziale Software -- Markenpolitik
2. Schlagwortkette Online-Marketing
Social Media
Kundenbindung
Motivation
ANZEIGE DER KETTE Online-Marketing -- Social Media -- Kundenbindung -- Motivation
SWB-Titel-Idn 455214794
Signatur Springer E-Book
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttp://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-24826-4
Internetseite / Link Volltext
Siehe auch Cover
Kataloginformation500212992 Datensatzanfang . Kataloginformation500212992 Seitenanfang .
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