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Social Accounting for Sustainability: Monetizing the Social Value
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Kataloginformation
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Kataloginformation
Feldname
Details
Vorliegende Sprache
eng
Hinweise auf parallele Ausgaben
45202028X Druckausg.: ‡Retolaza, José Luis: Social accounting for sustainability
ISBN
978-3-319-13376-8
Name
Retolaza, José Luis
San-Jose, Leire
ANZEIGE DER KETTE
San-Jose, Leire
Name
Ruíz-Roqueñi, Maite
T I T E L
Social Accounting for Sustainability
Zusatz zum Titel
Monetizing the Social Value
Auflage
1st ed. 2016
Verlagsort
Cham
Verlag
Springer
Erscheinungsjahr
2016
2016
Umfang
Online-Ressource (VIII, 75 p. 23 illus. in color, online resource)
Reihe
SpringerBriefs in Business
Titelhinweis
Druckausg.: ‡Retolaza, José Luis: Social accounting for sustainability
ISBN
ISBN 978-3-319-13377-5
Klassifikation
KJG
BUS008000
174.4
HF5387-HF5387.5
QP 342
QP 828
Kurzbeschreibung
This book deals with the limitations of economic and financial accounting as an appropriate instrument to reflect the real value created or destroyed by an organization. The authors present a sustainable social accounting approach that considers both the social and economic value – Blended Value – generated by an organization for all of its stakeholders. This approach is based on four major theories – Stakeholder Theory, Action Research, Phenomenological Perspective and Fuzzy Logic – and was developed on the basis of a cost-benefit analysis.
1. Schlagwortkette
Sozialbilanz
Nachhaltigkeit
ANZEIGE DER KETTE
Sozialbilanz -- Nachhaltigkeit
2. Schlagwortkette
Wirtschaftsethik
Sozialbilanz
Nachhaltigkeit
ANZEIGE DER KETTE
Wirtschaftsethik -- Sozialbilanz -- Nachhaltigkeit
SWB-Titel-Idn
455181926
Signatur
Springer E-Book
Bemerkungen
Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse
$uhttp://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-13377-5
Internetseite / Link
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