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Dictionary of Corporate Social Responsibility: CSR, Sustainability, Ethics and Governance

Dictionary of Corporate Social Responsibility: CSR, Sustainability, Ethics and Governance
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 414637828 Druckausg.: ‡Dictionary of corporate social responsibility
ISBN 978-3-319-10535-2
Name Idowu, Samuel O.
Capaldi, Nicholas ¬[Hrsg.]¬
Name ANZEIGE DER KETTE Capaldi, Nicholas ¬[Hrsg.]¬
Name Fifka, Matthias S. ¬[Hrsg.]¬
Zu, Liangrong ¬[Hrsg.]¬
Schmidpeter, René ¬[Hrsg.]¬
T I T E L Dictionary of Corporate Social Responsibility
Zusatz zum Titel CSR, Sustainability, Ethics and Governance
Verlagsort Cham ; s.l.
Verlag Springer International Publishing
Erscheinungsjahr 2015
2015
Umfang Online-Ressource (XXXII, 603 p. 9 illus. in color, online resource)
Reihe CSR, Sustainability, Ethics & Governance
Notiz / Fußnoten Description based upon print version of record
Weiterer Inhalt ForewordsPreface -- Introduction -- Contributors -- Keywords.
Titelhinweis Druckausg.: ‡Dictionary of corporate social responsibility
ISBN ISBN 978-3-319-10536-9
Klassifikation KJVX
BUS074000
KJG
BUS008000
658.408
174.4
658.048
HD62.6
HD60-60.5
QP 150
Kurzbeschreibung Forewords -- Preface -- Introduction -- Contributors -- Keywords.
2. Kurzbeschreibung This book is a concise and authoritative reference work and dictionary in the field of corporate social responsibility, sustainability, business ethics and corporate governance. It provides reliable definitions to more than 600 terms and concepts for researchers and professionals alike. By its definitions the dictionary helps users to understand the meanings of commonly used terms in CSR, and the roles and functions of CSR-related international organizations. Furthermore, it helps to identify keynotes on international guidelines, codes and principles relevant to CSR. The role of CSR in the business world has developed from a fig leaf marketing front into an important and indispensable aspect of corporate behavior over the past years. Sustainable strategies are valued, desired and deployed more and more by relevant players in business, politics, and societies all over the world. Both research and corporate practice therefore see CSR as a guiding principle for business success. .
1. Schlagwortkette Volkswirtschaft
Ethik
Erneuerbare Energien
Nachhaltigkeit
Nonprofit-Organisation
ANZEIGE DER KETTE Volkswirtschaft -- Ethik -- Erneuerbare Energien -- Nachhaltigkeit -- Nonprofit-Organisation
2. Schlagwortkette Corporate Social Responsibility
ANZEIGE DER KETTE Corporate Social Responsibility
SWB-Titel-Idn 427136954
Signatur Springer E-Book
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttp://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-10536-9
Internetseite / Link Volltext
Siehe auch Volltext
Siehe auch Cover
Kataloginformation500194692 Datensatzanfang . Kataloginformation500194692 Seitenanfang .
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