Shortcuts
Bitte warten Sie, bis die Seite geladen ist.
 
PageMenu- Hauptmenü-
Page content

Katalogdatenanzeige

Realizing Business Model Innovation: A Strategic Approach for Business Unit Managers

Realizing Business Model Innovation: A Strategic Approach for Business Unit Managers
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 401114457 Druckausg.: ‡Trapp, Martin: Realizing business model innovation
ISBN 978-3-658-05093-1
Name Trapp, Martin
T I T E L Realizing Business Model Innovation
Zusatz zum Titel A Strategic Approach for Business Unit Managers
Verlagsort Wiesbaden ; s.l.
Verlag Springer Fachmedien Wiesbaden
Erscheinungsjahr 2014
2014
Umfang Online-Ressource (XVII, 184 p. 28 illus, online resource)
Reihe SpringerLink. Bücher
Notiz / Fußnoten Description based upon print version of record
Weiterer Inhalt Definition of business model innovation in established firmsPlacing business model innovation into the arena of corporate entrepreneurship -- A conceptual business model innovation process model -- Business model innovation management practices for business unit managers.
Titelhinweis Druckausg.: ‡Trapp, Martin: Realizing business model innovation
ISBN ISBN 978-3-658-05094-8
Klassifikation KJC
BUS041000
658.4092
HD28-70
QP 210
Kurzbeschreibung Definition of business model innovation in established firms -- Placing business model innovation into the arena of corporate entrepreneurship -- A conceptual business model innovation process model -- Business model innovation management practices for business unit managers.
2. Kurzbeschreibung Today’s profound environmental dynamics render it increasingly difficult for firms to sustain business models with returns above the industry average. Business model innovation aims to seize a new opportunity by crafting the right new business model. It offers firms a path back to high returns and profitable growth. However, risk aversion and organizational rigidities may immobilize established industry players. Martin Trapp employs an explorative multiple-case study covering large European corporations to identify management practices. These practices support business unit managers in successfully realizing business model innovation and, together, establish a deliberate, strategic-level management approach. Contents Definition of business model innovation in established firms Placing business model innovation into the arena of corporate entrepreneurship A conceptual business model innovation process model Business model innovation management practices for business unit managers Target Groups Researchers and students in the fields of strategic management, corporate entrepreneurship and innovation management Business-unit and corporate-level managers in established firms The Author Martin Trapp conducted his doctoral research on business model innovation at the Chair of Industrial Management headed by Professor Kai-Ingo Voigt at the Friedrich-Alexander-University of Erlangen-Nuremberg. .
1. Schlagwortkette Großbetrieb
Geschäftsmodell
Strategische Geschäftseinheit
Innovationsmanagement
SWB-Titel-Idn 402418131
Signatur Springer E-Book
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttp://dx.doi.org/10.1007/978-3-658-05094-8
Internetseite / Link Volltext
Siehe auch Volltext
Siehe auch Cover
Kataloginformation500186344 Datensatzanfang . Kataloginformation500186344 Seitenanfang .
Vollanzeige Katalogdaten 

Auf diesem Bildschirm erhalten Sie Katalog- und Exemplarinformationen zum ausgewählten Titel.

Im Bereich Kataloginformation werden die bibliographischen Details angezeigt. Per Klick auf Hyperlink-Begriffe wie Schlagwörter, Autoren, Reihen, Körperschaften und Klassifikationen können Sie sich weitere Titel des gewählten Begriffes anzeigen lassen.

Der Bereich Exemplarinformationen enthält zum einen Angaben über den Standort und die Verfügbarkeit der Exemplare. Zum anderen haben Sie die Möglichkeit, ausgeliehene Exemplare vorzumerken oder Exemplare aus dem Magazin zu bestellen.
Schnellsuche