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Social Business: Theory, Practice, and Critical Perspectives

Social Business: Theory, Practice, and Critical Perspectives
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 398391327 Druckausg.: ‡Social business
ISBN 978-3-642-45274-1
Name Grove, Andrea
Berg, Gary A. ¬[Hrsg.]¬
Name ANZEIGE DER KETTE Berg, Gary A. ¬[Hrsg.]¬
T I T E L Social Business
Zusatz zum Titel Theory, Practice, and Critical Perspectives
Verlagsort Berlin, Heidelberg ; s.l.
Verlag Springer Berlin Heidelberg
Erscheinungsjahr 2014
2014
Umfang Online-Ressource (XVI, 249 p. 22 illus, online resource)
Reihe SpringerLink. Bücher
Notiz / Fußnoten Description based upon print version of record
Weiterer Inhalt Part I: Introduction: Background and TheoryPart II: Case Studies -- Part III: Practice: Lessons Learned About Designing Social Businesses.
Titelhinweis Druckausg.: ‡Social business
ISBN ISBN 978-3-642-45275-8
Klassifikation KJVX
BUS074000
KJG
BUS008000
174.4
658.048
HD62.6
HD60-60.5
Kurzbeschreibung Part I: Introduction: Background and Theory -- Part II: Case Studies -- Part III: Practice: Lessons Learned About Designing Social Businesses.
2. Kurzbeschreibung Conceptualized and put into practice by Nobel Peace Prize Laureate and Presidential Medal of Freedom recipient Dr. Muhammad Yunus, social businesses work to address social ills such as poverty, lack of health care, gaps in education, and environmental challenges. This book explores the ideation, practice and evaluation of the concept of social business. Not just theoretical foundations, but several case studies of social businesses around the world, and state-of-the-art assessment of the issues that arise in the planning, marketing, and evaluation of social businesses, are featured in this book. This cutting-edge collection of articles, presented by the California Institute for Social Business (CISB) in collaboration with Professor Yunus, is one of the first comprehensive collections of theory and research on the emerging field of social business. The diverse group of authors come from around the world and from various disciplinary backgrounds, representing the leading academic experts on social business phenomena.
1. Schlagwortkette Social entrepreneurship
Gemeinwirtschaft
Nonprofit-Organisation
Aufsatzsammlung
ANZEIGE DER KETTE Social entrepreneurship -- Gemeinwirtschaft -- Nonprofit-Organisation -- Aufsatzsammlung
SWB-Titel-Idn 40241599X
Signatur Springer E-Book
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttp://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-45275-8
Internetseite / Link Volltext
Siehe auch Volltext
Siehe auch Cover
Kataloginformation500186260 Datensatzanfang . Kataloginformation500186260 Seitenanfang .
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