Shortcuts
Bitte warten Sie, bis die Seite geladen ist.
 
PageMenu- Hauptmenü-
Page content

Katalogdatenanzeige

Hurdle Race Marketing: The Enlightenment - The Disillusionment - The Breakthrough

Hurdle Race Marketing: The Enlightenment - The Disillusionment - The Breakthrough
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 395923182 Druckausg.: ‡Backhaus, Klaus, 1947 - : Hurdle race marketing
ISBN 978-3-658-02443-7
Name Backhaus, Klaus
T I T E L Hurdle Race Marketing
Zusatz zum Titel The Enlightenment - The Disillusionment - The Breakthrough
Verlagsort Wiesbaden ; s.l.
Verlag Springer Fachmedien Wiesbaden
Erscheinungsjahr 2013
2013
Umfang Online-Ressource (X, 72 p. 4 illus., 3 illus. in color, online resource)
Reihe SpringerLink. Bücher
Notiz / Fußnoten Description based upon print version of record
Weiterer Inhalt The EnlightenmentThe Disillusionment -- The Breakthrough.
Titelhinweis Druckausg.: ‡Backhaus, Klaus, 1947 - : Hurdle race marketing
ISBN ISBN 978-3-658-02444-4
Klassifikation KJSM
KJS
BUS043000
658.8
HF5410-5417.5
QP 600
Kurzbeschreibung The Enlightenment -- The Disillusionment -- The Breakthrough
2. Kurzbeschreibung In an amusing way Klaus Backhaus endeavours to explain how much of what is sold in practice under the guise of a pronounced market orientation is nothing more than the telling of a fairy tale. And so the story takes its course. Despite a perceived market orientation the German engineering company “Deutsche Maschinenbau AG” is losing its market share. But instead of joining forces to systematically hunt down and identify the causes of these losses, all those involved become entangled in a mutual blame game. Not until the Marketing Manager has his say, does the tide seem to turn. Nevertheless, when it comes to putting things into practice, it soon becomes clear that the devil is in the details. Following an initial enlightenment and a subsequent disillusionment phase, the breakthrough finally comes when the CEO decides to make the cause his own, demanding that market orientation must become a daily common practice and a personally lived reality. After all, marketing is more than the existence of a marketing department. It is a lived shared value orientation and thus relevant for every single employee on the company payroll. Only those who are prepared to live this are in a position to act in keeping with the needs and conditions of the market. The author Professor Dr. Dr. h. c. Klaus Backhaus is Director of the Institute of Business-to-Business Marketing (IAS) at the University of Muenster, Germany (Betriebswirtschaftliches Institut für Anlagen- und Systemtechnologien der Universität Münster)
1. Schlagwortkette Marketingmanagement
Wettbewerbsvorteil
SWB-Titel-Idn 399534865
Signatur Springer E-Book
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttp://dx.doi.org/10.1007/978-3-658-02444-4
Internetseite / Link Volltext
Siehe auch Volltext
Siehe auch Cover
Kataloginformation500184904 Datensatzanfang . Kataloginformation500184904 Seitenanfang .
Vollanzeige Katalogdaten 

Auf diesem Bildschirm erhalten Sie Katalog- und Exemplarinformationen zum ausgewählten Titel.

Im Bereich Kataloginformation werden die bibliographischen Details angezeigt. Per Klick auf Hyperlink-Begriffe wie Schlagwörter, Autoren, Reihen, Körperschaften und Klassifikationen können Sie sich weitere Titel des gewählten Begriffes anzeigen lassen.

Der Bereich Exemplarinformationen enthält zum einen Angaben über den Standort und die Verfügbarkeit der Exemplare. Zum anderen haben Sie die Möglichkeit, ausgeliehene Exemplare vorzumerken oder Exemplare aus dem Magazin zu bestellen.
Schnellsuche