Shortcuts
Bitte warten Sie, bis die Seite geladen ist.
 
PageMenu- Hauptmenü-
Page content

Katalogdatenanzeige

Towards an Intelligent Learning Management System Under Blended Learning: Trends, Profiles and Modeling Perspectives

Towards an Intelligent Learning Management System Under Blended Learning: Trends, Profiles and Modeling Perspectives
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
ISBN 978-3-319-02077-8
Name Dias, Sofia B.
Diniz, José A.
Name ANZEIGE DER KETTE Diniz, José A.
Name Hadjileontiadis, Leontios J.
T I T E L Towards an Intelligent Learning Management System Under Blended Learning
Zusatz zum Titel Trends, Profiles and Modeling Perspectives
Verlagsort Cham ; s.l.
Verlag Springer International Publishing
Erscheinungsjahr 2014
2014
Umfang Online-Ressource (XXIV, 235 p. 36 illus., 2 illus. in color, online resource)
Reihe Intelligent Systems Reference Library ; 59
Notiz / Fußnoten Description based upon print version of record
Weiterer Inhalt Part I Review of Literature: From Macro to Micro IntelligentPart II Blending Quantitative and Qualitative Methods: Triangulation as a State of Mind -- Part III The Art and Science of a Case Study in Higher Education: Towards a Pro-Intelligent System -- Part IV Overall Landscape -- Part IV Overall Landscape.
Titelhinweis Druckausg.ISBN: 978-331-90207-7-8
ISBN ISBN 978-3-319-02078-5
Klassifikation UYQ
COM004000
378.17344678
006.3
Q342
Kurzbeschreibung This book offers useful information that evokes initiatives towards rethinking of the value, efficiency, inclusiveness, effectiveness and personalization of the intelligent learning management systems-based blended-learning environment.
2. Kurzbeschreibung What are the key channels to change in blended instructional practice as they relate to the use of a learning management system (LMS)? What role LMS users’ profiles play in facilitating change in practice? Can we model users’ quality of interaction (QoI) with LMS? How inclusiveness and affectiveness could lead to a personalized intelligent LMS (iLMS)? If these questions sound intrinsic to you and to your own experience and circumstance, then this book fits absolutely to you. Here, the term Blended - viewed as a fuzzy concept - is understood as a stepping-stone on the way to the future, to explain the multiple ways human beings think/act/feel of society in the 21st century and to embrace the opportunity of humans to re/co-construct new knowledge through the intermediation role of the technology. Initially, based on an online learning environment’ theoretical framework, some current issues of the educational processes in the digital age of Web 2.0 are analyzed. Then, after exploring the main methodological procedures, characteristic examples of research case studies follow, including LMS users’ trends and profiles and modeling of their QoI using fuzzy logic. This book offers useful information that evokes initiatives towards rethinking of the value, efficiency, inclusiveness, affectiveness and personalization of the iLMS-based b-learning environment, both by the educators, the LMS designers and educational policy decision makers
1. Schlagwortkette Intelligentes Tutorsystem
Lernsoftware
Integriertes Lernen
ANZEIGE DER KETTE Intelligentes Tutorsystem -- Lernsoftware -- Integriertes Lernen
SWB-Titel-Idn 394569970
Signatur Springer E-Book
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttp://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-02078-5
Internetseite / Link Volltext
Siehe auch Volltext
Siehe auch Cover
Kataloginformation500183547 Datensatzanfang . Kataloginformation500183547 Seitenanfang .
Vollanzeige Katalogdaten 

Auf diesem Bildschirm erhalten Sie Katalog- und Exemplarinformationen zum ausgewählten Titel.

Im Bereich Kataloginformation werden die bibliographischen Details angezeigt. Per Klick auf Hyperlink-Begriffe wie Schlagwörter, Autoren, Reihen, Körperschaften und Klassifikationen können Sie sich weitere Titel des gewählten Begriffes anzeigen lassen.

Der Bereich Exemplarinformationen enthält zum einen Angaben über den Standort und die Verfügbarkeit der Exemplare. Zum anderen haben Sie die Möglichkeit, ausgeliehene Exemplare vorzumerken oder Exemplare aus dem Magazin zu bestellen.
Schnellsuche