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An Integrative Approach to Innovation Management: Patterns of Companies’ Innovation Orientation and Customer Responses to Product Program Innovativeness

An Integrative Approach to Innovation Management: Patterns of Companies’ Innovation Orientation and Customer Responses to Product Program Innovativeness
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 351595082 Buchausg. u.d.T.: ‡Zacharias, Nicolas, 1981 - : ¬An¬ integrative approach to innovation management
ISBN 978-3-8349-3338-6
Name Zacharias, Nicolas
T I T E L An Integrative Approach to Innovation Management
Zusatz zum Titel Patterns of Companies’ Innovation Orientation and Customer Responses to Product Program Innovativeness
Verlagsort Wiesbaden
Verlag Gabler Verlag / Springer Fachmedien Wiesbaden GmbH, Wiesbaden
Erscheinungsjahr 2011
2011
Umfang Online-Ressource (XVII, 97p. 9 illus, digital)
Reihe SpringerLink. Bücher
Notiz / Fußnoten Includes bibliographical references
Titelhinweis Buchausg. u.d.T.: ‡Zacharias, Nicolas, 1981 - : ¬An¬ integrative approach to innovation management
ISBN ISBN 978-3-8349-7042-8
Klassifikation PDG
KJMV6
BUS087000
658.514
HD28-70
Kurzbeschreibung Despite the critical role that managers ascribe to innovation, the high failure rates of newly introduced products indicate that success is difficult to achieve. Nicolas Zacharias addresses this challenge using an integrative approach that deals with the complex organizational antecedents and the customer-related outcomes of product program innovativeness. In his empirical analyses with data from B2B companies, he identifies four different types of innovation orientation and shows that the most innovative companies are financially not the most successful. Furthermore, he investigates positive and negative customer responses to different dimensions of innovativeness as well as contingencies that might alter these linkages
1. Schlagwortkette Innovationsmanagement
Kundentreue
1. Schlagwortkette ANZEIGE DER KETTE Innovationsmanagement -- Kundentreue
2. Schlagwortkette Innovationsmanagement
Kundentreue
ANZEIGE DER KETTE Innovationsmanagement -- Kundentreue
SWB-Titel-Idn 350228019
Signatur Springer E-Book
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttp://dx.doi.org/10.1007/978-3-8349-7042-8
Internetseite / Link Volltext
Siehe auch Volltext
Siehe auch Cover
Kataloginformation500164315 Datensatzanfang . Kataloginformation500164315 Seitenanfang .
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