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Food, Agri-Culture and Tourism: Linking Local Gastronomy and Rural Tourism: Interdisciplinary Perspectives

Food, Agri-Culture and Tourism: Linking Local Gastronomy and Rural Tourism: Interdisciplinary Perspectives
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 319142019 Buchausg. u.d.T.: ‡Food, agri-culture and tourism
ISBN 978-3-642-11360-4
Name Sidali, Katia Laura
Spiller, Achim
ANZEIGE DER KETTE Spiller, Achim
Name Schulze, Birgit
T I T E L Food, Agri-Culture and Tourism
Zusatz zum Titel Linking Local Gastronomy and Rural Tourism: Interdisciplinary Perspectives
Verlagsort Berlin, Heidelberg
Verlag Springer-Verlag Berlin Heidelberg
Erscheinungsjahr 2011
2011
Umfang Online-Ressource (XV, 197p. 50 illus. in color, digital)
Reihe SpringerLink. Bücher
Notiz / Fußnoten Includes bibliographical references
Weiterer Inhalt Food, Agri-Culture and Tourism; Contents; List of authors; Preface; Food, Agri-Culture, and Tourism; Part I Farm and rural tourism; Part II Food, wine and tourism; Part III New avenues of research:online marketing and sensory marketing
Titelhinweis Buchausg. u.d.T.: ‡Food, agri-culture and tourism
ISBN ISBN 978-3-642-11361-1
Klassifikation KNAC
TVB
BUS070010
338.1
338.4791
HD1401-2210.2
QQ 955
ZB 89500
QQ 947
Kurzbeschreibung Introduction -- Preface -- Part 1: Farm and rural tourism -- Part 2: Food, wine and tourism.- Part 3: New avenues of research: online marketing and sensory marketing
2. Kurzbeschreibung This book will be a valuable source of information for those concerned with rural and farm tourism, sustainable tourism and the marketing of local gastronomy. It presents cases with an international and interdisciplinary approach in order to provide ideas for strategic perspectives in tourism studies. Furthermore, for the first time the complex fields of rural and food tourism are examined from an international (Italy and Germany) viewpoint. This book explores ways in which gastronomical heritage (i.e., regional food, organic food) can be incorporated in rural tourism (above all farm tourism) and development policies as well as in new avenues of research (e.g., sensory marketing, online marketing) in order to enhance sustainable practices both in the tourism and in the agri-food sector. Overall, the book presents an overview of benchmark practices for professionals (associations of rural tourism, farmers, etc.), while offering scholars a well-founded source to refer to in order to gain up-to-date insights into the state of the art of studies on rural and food tourism
1. Schlagwortkette Deutschland
Italien
Urlaub auf dem Bauernhof
Deutschland
Italien
Aufsatzsammlung
ANZEIGE DER KETTE Deutschland -- Italien -- Urlaub auf dem Bauernhof -- Deutschland -- Italien -- Aufsatzsammlung
SWB-Titel-Idn 338105220
Signatur Springer E-Book
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttp://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-11361-1
Internetseite / Link Volltext
Siehe auch Inhaltsverzeichnis
Siehe auch Inhaltstext
Siehe auch Volltext
Siehe auch Cover
Kataloginformation500159003 Datensatzanfang . Kataloginformation500159003 Seitenanfang .
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