Shortcuts
Bitte warten Sie, bis die Seite geladen ist.
 
PageMenu- Hauptmenü-
Page content

Katalogdatenanzeige

Success Factors of Regional Strategies for Multinational Corporations: Appropriate Degrees of Management Autonomy and Product Adaptation

Success Factors of Regional Strategies for Multinational Corporations: Appropriate Degrees of Management Autonomy and Product Adaptation
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 332619567 Buchausg. u.d.T.: ‡Heinecke, Patrick: Success factors of regional strategies for multinational corporations
ISBN 978-3-7908-2639-5
Name Heinecke, Patrick
T I T E L Success Factors of Regional Strategies for Multinational Corporations
Zusatz zum Titel Appropriate Degrees of Management Autonomy and Product Adaptation
Verlagsort Heidelberg
Verlag Springer-Verlag Berlin Heidelberg
Erscheinungsjahr 2011
2011
Umfang Online-Ressource (XIX, 289p. 52 illus, digital)
Reihe Contributions to Management Science
Notiz / Fußnoten Includes bibliographical references
Weiterer Inhalt Success Factors of Regional Strategies for Multinational Corporations; Appropriate Degrees of Management Autonomy and Product Adaptation; Abstract; Preface; Contents; List of Figures; List of Tables; Abbreviations; Part I: Theoretical Setting for Regional Strategies and Regional Success; Chapter 1: Introduction; Chapter 2: Theoretical Foundation and Literature Review; Part II: Development of a Regional Success Factor Model for the Analysis of the Regional Strategy-Success Relationship; Chapter 3: Structural Equation Methodology; Chapter 4: Regional Success Factor Model. Part III: Success Factors of Regional Strategies: A New Perspective on the Geographic Competitiveness of Multinational CorporationsChapter 5: Research Design and Research Methodology; Chapter 6: Empirical Results; Chapter 7: Discussion of Results and Implications; Chapter 8: Conclusions; Appendix; References
Titelhinweis Buchausg. u.d.T.: ‡Heinecke, Patrick: Success factors of regional strategies for multinational corporations
ISBN ISBN 978-3-7908-2640-1
Klassifikation KJU
BUS063000
658.1
658.049
HD28-70
QP 305
Kurzbeschreibung Part I: Theoretical Setting for Regional Strategies and Regional Success -- 1 Introduction -- 2 Theoretical Foundation and Literature Review -- Part II: Development of a Regional Success Factor Model for the Analysis of the Regional Strategy-Success Relationship -- 3 Structural Equation Methodology -- 4 Regional Success Factor Model -- Part III: Success Factors of Regional Strategies: A New Perspective on the Geographic Competitiveness of Multinational Corporations -- 5 Research Design and Research Methodology -- 6 Empirical Results -- 7 Discussion of Results and Implications -- 8 Conclusions -- 9 Appendix
2. Kurzbeschreibung This work examines the factors that drive the success of Multinational Corporations (MNCs) in their pursuit of regional strategies. The author develops a comprehensive regional success factor model, by which the effects of regional management autonomy and regional product and service adaptation on the regional success of MNCs as well as the interaction effects of regional orientation and inter-regional distance are investigated. The model is evaluated by means of the partial-least-squares (PLS) method on the basis of a survey-based inquiry of the Fortune Global 500 firms with success indicator data for a period of nine years. The findings highlight the importance of considering the different degrees of contextual influence in the design of regional strategies, where low degrees of regional management autonomy and high levels of regional product/service adaptation are found to be appropriate for MNCs to be regionally successful
1. Schlagwortkette Multinationales Unternehmen
Wettbewerbsstrategie
Regionale Differenzierung
Erfolgsfaktor
1. Schlagwortkette ANZEIGE DER KETTE Multinationales Unternehmen -- Wettbewerbsstrategie -- Regionale Differenzierung -- Erfolgsfaktor
2. Schlagwortkette Multinationales Unternehmen
Erfolgsfaktor
Region
ANZEIGE DER KETTE Multinationales Unternehmen -- Erfolgsfaktor -- Region
3. Schlagwortkette Multinationales Unternehmen
Wettbewerbsstrategie
Regionale Differenzierung
Erfolgsfaktor
ANZEIGE DER KETTE Multinationales Unternehmen -- Wettbewerbsstrategie -- Regionale Differenzierung -- Erfolgsfaktor
4. Schlagwortkette Region
ANZEIGE DER KETTE Region
SWB-Titel-Idn 337804230
Signatur Springer E-Book
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttp://dx.doi.org/10.1007/978-3-7908-2640-1
Internetseite / Link Volltext
Siehe auch Volltext
Siehe auch Cover
Kataloginformation500158682 Datensatzanfang . Kataloginformation500158682 Seitenanfang .
Vollanzeige Katalogdaten 

Auf diesem Bildschirm erhalten Sie Katalog- und Exemplarinformationen zum ausgewählten Titel.

Im Bereich Kataloginformation werden die bibliographischen Details angezeigt. Per Klick auf Hyperlink-Begriffe wie Schlagwörter, Autoren, Reihen, Körperschaften und Klassifikationen können Sie sich weitere Titel des gewählten Begriffes anzeigen lassen.

Der Bereich Exemplarinformationen enthält zum einen Angaben über den Standort und die Verfügbarkeit der Exemplare. Zum anderen haben Sie die Möglichkeit, ausgeliehene Exemplare vorzumerken oder Exemplare aus dem Magazin zu bestellen.
Schnellsuche