Shortcuts
Top of page (Alt+0)
Page content (Alt+9)
Page menu (Alt+8)
Your browser does not support javascript, some WebOpac functionallity will not be available.
PageMenu
-
Hauptmenü
-
Suchmenü
Einfache Suche
.
Erweiterte Suche
.
Zeitschriften-Suche
.
Suchergebnisse verfeinern
.
Neuerwerbungsliste nach Gruppen
.
Sortierreihenfolge
.
Benutzerdienste
Nutzeranmeldung
.
Mein Konto
.
Erwerbungsvorschlag
.
Fernleihe
.
Vormerkung
.
Verlängerung
.
Weitere Recherchemöglichkeiten
Datenbankinfosystem (DBIS)
.
Karlsruher virtueller Katalog (KVK)
.
Regensburger Systematik (RVK)
.
Elektronische Zeitschriften (EZB)
.
Zeitschriftendatenbank (ZDB)
.
Sitzung beenden
Katalog verlassen
.
Homepage WHZ
.
Hochschulbibliothek
.
© LIBERO v6.4.1sp240211
Page content
Sie befinden sich hier
:
Katalogdatenanzeige
Katalogdatenanzeige
Design Thinking: Understand – Improve – Apply
.
Bookmark für diesen Satz setzen
Katalogdatensatz500157770
.
.
Wikipedia-Verfasserlink
.
.
LibraryThing
.
Kataloginformation
Katalogdatensatz500157770
.
Kataloginformation
Feldname
Details
Vorliegende Sprache
eng
Hinweise auf parallele Ausgaben
336606400 Buchausg. u.d.T.: ‡Design thinking
ISBN
978-3-642-13756-3
Name
Meinel, Christoph
Leifer, Larry
ANZEIGE DER KETTE
Leifer, Larry
Name
Plattner, Hasso
T I T E L
Design Thinking
Zusatz zum Titel
Understand – Improve – Apply
Verlagsort
Berlin, Heidelberg
Verlag
Springer Berlin Heidelberg
Erscheinungsjahr
2011
2011
Umfang
Online-Ressource (XXI, 236p. 50 illus, digital)
Reihe
Understanding Innovation
Titelhinweis
Buchausg. u.d.T.: ‡Design thinking
ISBN
ISBN 978-3-642-13757-0
Klassifikation
PDG
KJMV6
BUS087000
658.514
HD28-70
QP 624
QP 210
ST 515
Kurzbeschreibung
“Everybody loves an innovation, an idea that sells.“ But how do we arrive at such ideas that sell? And is it possible to learn how to become an innovator? Over the years Design Thinking - a program originally developed in the engineering department of Stanford University and offered by the two D-schools at the Hasso Plattner Institutes in Stanford and in Potsdam - has proved to be really successful in educating innovators. It blends an end-user focus with multidisciplinary collaboration and iterative improvement to produce innovative products, systems, and services. Design Thinking creates a vibrant interactive environment that promotes learning through rapid conceptual prototyping. In 2008, the HPI-Stanford Design Thinking Research Program was initiated, a venture that encourages multidisciplinary teams to investigate various phenomena of innovation in its technical, business, and human aspects. The researchers are guided by two general questions: 1. What are people really thinking and doing when they are engaged in creative design innovation? How can new frameworks, tools, systems, and methods augment, capture, and reuse successful practices? 2. What is the impact on technology, business, and human performance when design thinking is practiced? How do the tools, systems, and methods really work to get the innovation you want when you want it? How do they fail? In this book, the researchers take a system’s view that begins with a demand for deep, evidence-based understanding of design thinking phenomena. They continue with an exploration of tools which can help improve the adaptive expertise needed for design thinking. The final part of the book concerns design thinking in information technology and its relevance for business process modeling and agile software development, i.e. real world creation and deployment of products, services, and enterprise systems
1. Schlagwortkette
Innovationsprozess
Innovationsforschung
SWB-Titel-Idn
336595999
Signatur
Springer E-Book
Bemerkungen
Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse
$uhttp://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-13757-0
Internetseite / Link
Volltext
.
ISBD-Anzeige
Katalogdatensatz500157770
.
Kategorien-Anzeige
Katalogdatensatz500157770
.
Verwandte Werke
Katalogdatensatz500157770
.
Titel zur Titelsammlung hinzufügen
Katalogdatensatz500157770
.
Kataloginformation500157770
Datensatzanfang
.
Kataloginformation500157770
Seitenanfang
.
Titel vormerken
Katalogdatensatz500157770
Vollanzeige Katalogdaten
Auf diesem Bildschirm erhalten Sie Katalog- und Exemplarinformationen zum ausgewählten Titel.
Im Bereich
Kataloginformation
werden die bibliographischen Details angezeigt. Per Klick auf Hyperlink-Begriffe wie Schlagwörter, Autoren, Reihen, Körperschaften und Klassifikationen können Sie sich weitere Titel des gewählten Begriffes anzeigen lassen.
Der Bereich
Exemplarinformationen
enthält zum einen Angaben über den Standort und die Verfügbarkeit der Exemplare. Zum anderen haben Sie die Möglichkeit, ausgeliehene Exemplare vorzumerken oder Exemplare aus dem Magazin zu bestellen.
Schnellsuche
Suche nach