Shortcuts
Bitte warten Sie, bis die Seite geladen ist.
 
PageMenu- Hauptmenü-
Page content

Katalogdatenanzeige

Design Thinking: Understand – Improve – Apply

Design Thinking: Understand – Improve – Apply
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 336606400 Buchausg. u.d.T.: ‡Design thinking
ISBN 978-3-642-13756-3
Name Meinel, Christoph
Leifer, Larry
ANZEIGE DER KETTE Leifer, Larry
Name Plattner, Hasso
T I T E L Design Thinking
Zusatz zum Titel Understand – Improve – Apply
Verlagsort Berlin, Heidelberg
Verlag Springer Berlin Heidelberg
Erscheinungsjahr 2011
2011
Umfang Online-Ressource (XXI, 236p. 50 illus, digital)
Reihe Understanding Innovation
Titelhinweis Buchausg. u.d.T.: ‡Design thinking
ISBN ISBN 978-3-642-13757-0
Klassifikation PDG
KJMV6
BUS087000
658.514
HD28-70
QP 624
QP 210
ST 515
Kurzbeschreibung “Everybody loves an innovation, an idea that sells.“ But how do we arrive at such ideas that sell? And is it possible to learn how to become an innovator? Over the years Design Thinking - a program originally developed in the engineering department of Stanford University and offered by the two D-schools at the Hasso Plattner Institutes in Stanford and in Potsdam - has proved to be really successful in educating innovators. It blends an end-user focus with multidisciplinary collaboration and iterative improvement to produce innovative products, systems, and services. Design Thinking creates a vibrant interactive environment that promotes learning through rapid conceptual prototyping. In 2008, the HPI-Stanford Design Thinking Research Program was initiated, a venture that encourages multidisciplinary teams to investigate various phenomena of innovation in its technical, business, and human aspects. The researchers are guided by two general questions: 1. What are people really thinking and doing when they are engaged in creative design innovation? How can new frameworks, tools, systems, and methods augment, capture, and reuse successful practices? 2. What is the impact on technology, business, and human performance when design thinking is practiced? How do the tools, systems, and methods really work to get the innovation you want when you want it? How do they fail? In this book, the researchers take a system’s view that begins with a demand for deep, evidence-based understanding of design thinking phenomena. They continue with an exploration of tools which can help improve the adaptive expertise needed for design thinking. The final part of the book concerns design thinking in information technology and its relevance for business process modeling and agile software development, i.e. real world creation and deployment of products, services, and enterprise systems
1. Schlagwortkette Innovationsprozess
Innovationsforschung
SWB-Titel-Idn 336595999
Signatur Springer E-Book
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttp://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-13757-0
Internetseite / Link Volltext
Kataloginformation500157770 Datensatzanfang . Kataloginformation500157770 Seitenanfang .
Vollanzeige Katalogdaten 

Auf diesem Bildschirm erhalten Sie Katalog- und Exemplarinformationen zum ausgewählten Titel.

Im Bereich Kataloginformation werden die bibliographischen Details angezeigt. Per Klick auf Hyperlink-Begriffe wie Schlagwörter, Autoren, Reihen, Körperschaften und Klassifikationen können Sie sich weitere Titel des gewählten Begriffes anzeigen lassen.

Der Bereich Exemplarinformationen enthält zum einen Angaben über den Standort und die Verfügbarkeit der Exemplare. Zum anderen haben Sie die Möglichkeit, ausgeliehene Exemplare vorzumerken oder Exemplare aus dem Magazin zu bestellen.
Schnellsuche