Shortcuts
Bitte warten Sie, bis die Seite geladen ist.
 
PageMenu- Hauptmenü-
Page content

Katalogdatenanzeige

Strategic Management of Professional Service Firms: Theory and Practice

Strategic Management of Professional Service Firms: Theory and Practice
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 334878276 Buchausg. u.d.T.: ‡Kaiser, Stephan, 1971 - : Strategic management of professional service firms
ISBN 978-3-642-16062-2
Name Kaiser, Stephan
Ringlstetter, Max Josef
Name ANZEIGE DER KETTE Ringlstetter, Max Josef
T I T E L Strategic Management of Professional Service Firms
Zusatz zum Titel Theory and Practice
Verlagsort Berlin, Heidelberg
Verlag Springer-Verlag Berlin Heidelberg
Erscheinungsjahr 2011
2011
Umfang Online-Ressource (X, 320p. 48 illus, digital)
Reihe SpringerLink. Bücher
Notiz / Fußnoten Description based upon print version of record
Weiterer Inhalt Strategic Management of ProfessionalService Firms; Preface; Introduction; Contents; List of Figures; Part I Professional Service Firms; Chapter 1 The World of Professional Service Firms; Chapter 2 The Business of Professional Service Firms; Chapter 3 The Subsectors of Professional Service Firms; Part II Management of Strategic Resources; Chapter 4 Quality Management; Chapter 5 Knowledge Management and Innovation; Chapter 6 Marketing and Relationship Management; Part III Management of Professionals; Chapter 7 Human Resource Management in Professional Service Firms. Chapter 8 Professional Service Firms as High Performance Work SystemsChapter 9 Work-Life Balance in Professional Service Firms; Chapter 10 The Alumni Network; Part IV Management of Strategic Development; Chapter 11 Strategic Development of Professional Service Firms; Chapter 12 Networking as a Strategy for Small and Medium Professional Service Firms; Chapter 13 Surviving Crises--Crisis Management; Chapter 14 Archetype Change Towards Management; References; About the Authors; About the Co-authors; Index;
Titelhinweis Buchausg. u.d.T.: ‡Kaiser, Stephan, 1971 - : Strategic management of professional service firms
ISBN ISBN 978-3-642-16063-9
Klassifikation KJM
BUS041000
KNS
BUS070080
650
338.4
658.4012
HD28-70
QQ 250
Kurzbeschreibung Part i: professional service firms -- 1. the world of professional service firms -- 2. the business of professional service firms -- 3. the subsectors of professional service firms -- part ii: management of strategic resources -- 1. quality management -- 2. knowledge management and innovation -- 3. marketing and relationship management -- part iii: management of professionals -- 1. human resource management in professional service firms -- 2. professional service firms as high performance work systems -- 3. work-life balance in professional service firms -- 4.the alumni network -- part iv: management of strategic development -- 1. strategic development of professional service firms -- 2. networking as a strategy for small and medium professional service firms -- 3. surviving crises - crisis management -- 4. archetype change towards management
2. Kurzbeschreibung Managing strategies for professional service firms is an important and complex activity. The main issues in this book cover the core management principles for service firms in a comprehensive way. Based on current research findings it includes the management of service quality, knowledge and marketing as well as people, organizational and strategic issues. In understanding critical resources managers and partners will be able to effectively develop and exploit them. The book contains practical advice and offers a profound insight into the managerial excellence of service companies.
1. Schlagwortkette Dienstleistungsbetrieb
Beratungsbetrieb
Strategisches Management
Personalpolitik
Netzwerkmanagement
1. Schlagwortkette ANZEIGE DER KETTE Dienstleistungsbetrieb -- Beratungsbetrieb -- Strategisches Management -- Personalpolitik -- Netzwerkmanagement
2. Schlagwortkette Dienstleistungsbetrieb
Beratungsbetrieb
Strategisches Management
Personalpolitik
Netzwerkmanagement
ANZEIGE DER KETTE Dienstleistungsbetrieb -- Beratungsbetrieb -- Strategisches Management -- Personalpolitik -- Netzwerkmanagement
SWB-Titel-Idn 334434246
Signatur Springer E-Book
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttp://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-16063-9
Internetseite / Link Volltext
Siehe auch Volltext
Kataloginformation500157538 Datensatzanfang . Kataloginformation500157538 Seitenanfang .
Vollanzeige Katalogdaten 

Auf diesem Bildschirm erhalten Sie Katalog- und Exemplarinformationen zum ausgewählten Titel.

Im Bereich Kataloginformation werden die bibliographischen Details angezeigt. Per Klick auf Hyperlink-Begriffe wie Schlagwörter, Autoren, Reihen, Körperschaften und Klassifikationen können Sie sich weitere Titel des gewählten Begriffes anzeigen lassen.

Der Bereich Exemplarinformationen enthält zum einen Angaben über den Standort und die Verfügbarkeit der Exemplare. Zum anderen haben Sie die Möglichkeit, ausgeliehene Exemplare vorzumerken oder Exemplare aus dem Magazin zu bestellen.
Schnellsuche