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¬The¬ Decision to Patent

¬The¬ Decision to Patent
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 332164349 Buchausg. u.d.T.: ‡Zaby, Alexandra: ¬The¬ decision to patent
ISBN 978-3-7908-2611-1
Name Zaby, Alexandra
T I T E L ¬The¬ Decision to Patent
Verlagsort Heidelberg
Verlag Springer-Verlag Berlin Heidelberg
Erscheinungsjahr 2010
2010
Umfang Online-Ressource (XIV, 166 p, digital)
Reihe Contributions to Economics
Notiz / Fußnoten Literaturverz. S. 159 - 164
Weiterer Inhalt The Decision to Patent; Acknowledgements; Contents; List of Symbols; Chapter 1 Introduction; Chapter 2 The Decision to Patent with Vertical Product Differentiation; Chapter 3 An Empirical Investigation of the Decision to Patent with Vertical Product Differentiation; Chapter 4 The Decision to Patent with Horizontal Product Differentiation; Chapter 5 An Empirical Investigation of the Decision to Patent with Horizontal Product Differentiation; Chapter 6 Summary and Discussion; Appendix A Proofs of Propositions, Lemmata andCorollaries in Chapter 2; Appendix B Definition of Industry Dummies. Appendix C Proofs of Propositions and Lemmata inChapter 4References
Titelhinweis Buchausg. u.d.T.: ‡Zaby, Alexandra: ¬The¬ decision to patent
ISBN ISBN 978-3-7908-2612-8
Klassifikation KCD
BUS070000
BUS082000
KCC
BUS044000
338.6
338.5
608
HD28-70
HD2321-4730.9
QP 215
Kurzbeschreibung The Decision to Patent with Vertical Product Differentiation -- An Empirical Investigation of the Decision to Patent with Vertical Product Differentiation -- The Decision to Patent with Horizontal Product Differentiation -- An Empirical Investigation of the Decision to Patent with Horizontal Product Differentiation -- Summary and Discussion
2. Kurzbeschreibung This book provides a thorough analysis of the decision to apply for a patent. Unlike many other theoretical approaches, the negative effect a patent may have due to the disclosure requirement linked to every patent application is taken into account. Seen in this light, the effects driving the propensity to patent can be identified as the opposing forces of a protective and a disclosure effect.The theoretical investigation includes an analysis of patenting behavior in a setting with vertically and horizontally differentiated products. Due to imperfect patent protection competitors of the patentee may enter the market for the innovative product despite a patent. An empirical investigation of the theoretical results with data from the 2005 Mannheim Innovation Panel in combination with patent information from the European Patent Office provides strong evidence for the main conclusions
1. Schlagwortkette Unternehmen
Patentpolitik
Entscheidungsfindung
Strategisches Spiel
1. Schlagwortkette ANZEIGE DER KETTE Unternehmen -- Patentpolitik -- Entscheidungsfindung -- Strategisches Spiel
2. Schlagwortkette Unternehmen
Patentpolitik
Entscheidungsfindung
Strategisches Spiel
ANZEIGE DER KETTE Unternehmen -- Patentpolitik -- Entscheidungsfindung -- Strategisches Spiel
SWB-Titel-Idn 329515241
Signatur Springer E-Book
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttp://dx.doi.org/10.1007/978-3-7908-2612-8
Internetseite / Link Volltext
Siehe auch Volltext
Siehe auch Cover
Kataloginformation500152230 Datensatzanfang . Kataloginformation500152230 Seitenanfang .
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