Shortcuts
Bitte warten Sie, bis die Seite geladen ist.
 
PageMenu- Hauptmenü-
Page content

Katalogdatenanzeige

Springer Handbook of Mechanical Engineering

Springer Handbook of Mechanical Engineering
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 28373454X Buchausg. u.d.T.: ‡Springer handbook of mechanical engineering
ISBN 978-3-540-49131-6
Name Grote, Karl-Heinrich
Antonsson, Erik K.
Name ANZEIGE DER KETTE Antonsson, Erik K.
T I T E L Springer Handbook of Mechanical Engineering
Verlagsort Berlin, Heidelberg
Verlag Springer Berlin Heidelberg
Erscheinungsjahr 2009
2009
Umfang Online-Ressource (XXVIII, 1580p. 1822 illus., 1551 illus. in color. eReference, digital)
Reihe SpringerLink. Bücher
Titelhinweis Buchausg. u.d.T.: ‡Springer handbook of mechanical engineering
ISBN ISBN 978-3-540-30738-9
ISBN 978-3-540-49132-3 print + eReference
Klassifikation TGB
TEC009070
621
TJ1-1570
UF 1500
ZL 2550
Kurzbeschreibung Part A Fundamentals of Mechanical Engineering -- Part B Applications in Mechanical Engineering -- Part C Complementary Material for Mechanical Engineers -- About the Authors.-Subject Index
2. Kurzbeschreibung Mechanical Engineering is a professional engineering discipline which involves the application of principles of physics, design, manufacturing and maintenance of mechanical systems. It requires a solid understanding of the key concepts including mechanics, kinematics, thermodynamics and energy. Mechanical engineers use these principles and others in the design and analysis of automobiles, aircrafts, heating and cooling systems, industrial equipment and machinery. In addition to these main areas, specialized fields are necessary to prepare future engineers for their positions in industry, such as mechatronics and robotics, transportation and logistics, fuel technology, automotive engineering, biomechanics, vibration, optics and others. Accordingly, the Springer Handbook of Mechanical Engineering devotes its contents to all areas of interest for the practicing engineer as well as for the student at various levels and educational institutions. Authors from all over the world have contributed with their expertise and support the globally working engineer in finding a solution for today‘s mechanical engineering problems. Each subject is discussed in detail and supported by numerous figures and tables. DIN standards are retained throughout and ISO equivalents are given where possible. The text offers a concise but detailed and authoritative treatment of the topics with full references. Key Topics Engineering Mathematics Mechanics Materials Science and Tribology Thermodynamics Design of Machine Elements Manufacturing Engineering Measuring and Quality Control Engineering Design Pressure Vessels and Heat Exchangers Turbomachinery Transportation Systems Construction and Earth Moving Equipment Power Generation Electrical Engineering Enterprise Organization and Operation Features All mechanical engineering disciplines Over 1700 comprehensive illustrations and tables Exhaustive up-to-date references to approved data Fully searchable DVD for quick access to data A resource for higher-level students Written for every-day use by the globally working engineer
1. Schlagwortkette Maschinenbau
1. Schlagwortkette ANZEIGE DER KETTE Maschinenbau
2. Schlagwortkette Maschinenbau
ANZEIGE DER KETTE Maschinenbau
SWB-Titel-Idn 302784640
Signatur Springer E-Book
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttp://dx.doi.org/10.1007/978-3-540-30738-9
Internetseite / Link Resolving-System
Siehe auch Kapitel 2
Siehe auch Kapitel 1
Siehe auch Cover
Kataloginformation500137236 Datensatzanfang . Kataloginformation500137236 Seitenanfang .
Vollanzeige Katalogdaten 

Auf diesem Bildschirm erhalten Sie Katalog- und Exemplarinformationen zum ausgewählten Titel.

Im Bereich Kataloginformation werden die bibliographischen Details angezeigt. Per Klick auf Hyperlink-Begriffe wie Schlagwörter, Autoren, Reihen, Körperschaften und Klassifikationen können Sie sich weitere Titel des gewählten Begriffes anzeigen lassen.

Der Bereich Exemplarinformationen enthält zum einen Angaben über den Standort und die Verfügbarkeit der Exemplare. Zum anderen haben Sie die Möglichkeit, ausgeliehene Exemplare vorzumerken oder Exemplare aus dem Magazin zu bestellen.
Schnellsuche