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Revenue Management and Survival Analysis in the Automobile Industry

Revenue Management and Survival Analysis in the Automobile Industry
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 279177690 Buchausg. u.d.T.: ‡Jerenz, André: Revenue management and survival analysis in the automobile industry
ISBN 978-3-8349-1037-0
Name Jerenz, André
T I T E L Revenue Management and Survival Analysis in the Automobile Industry
Verlagsort Wiesbaden
Verlag Betriebswirtschaftlicher Verlag Dr. Th. Gabler / GWV Fachverlage GmbH, Wiesbaden
Erscheinungsjahr 2008
2008
Umfang Online-Ressource (XVIII, 168p. 36 illus, digital)
Reihe SpringerLink. Bücher
Notiz / Fußnoten Literaturverz. S. 157 - 165
Weiterer Inhalt Preliminary; Revenue Management and the Automobile Industry; Modeling the Price-Based Revenue Management Problem; Introduction; Survival Analysis: Estimation of the Price-Response Function; Validation of the Survival Analysis Approach: a Case Study within the Used Car Market; Computational Analysis: Proof of Concept; Conclusions and Further Directions; Back matter
Titelhinweis Buchausg. u.d.T.: ‡Jerenz, André: Revenue management and survival analysis in the automobile industry
ISBN ISBN 978-3-8349-9840-8
Klassifikation KJT
KJMD
BUS049000
658.40301
658.816
658.15
HD30.23
QR 524
Kurzbeschreibung André Jerenz develops a price-based revenue management framework to support retailers in establishing better and more profitable pricing strategies, including assigning an initial asking price and the adjustment of price over time. Dr. André Jerenz promovierte extern bei Prof. Dr. Ulrich Tüshaus am Lehrstuhl Operations Research an der Universität der Bundeswehr, Hamburg. Er ist als Offizier im Bundesamt für Informationsmanagement und Informationstechnik der Bundeswehr in Koblenz tätig.
2. Kurzbeschreibung Today, the automobile industry is faced by increasing price competition while profit margins are shrinking. The used car sector is affected the most, amplified by excess supply in day registrations and the impact of the continuing rebate war in the new car sector. André Jerenz develops a price-based revenue management framework to support retailers in establishing better and more profitable pricing strategies, including assigning an initial asking price and the adjustment of price over time. For the profit maximization problem of a used car retailer, the author derives different algorithms for determining optimal strategies by applying stochastic control theory. Within the scope of the demand forecasting component, he proposes the adoption of survival analysis for estimating individual price response functions, modeled by parametric and semi-parametric survival functions. Thus, the effects of variables such as the asking price are taken into account. The evaluation of data from a case study in the German used car market reveals a significant potential for an increase in profitability and confirms the proposed price-based revenue management concept.
1. Schlagwortkette Gebrauchtwagenhandel
Revenue Management
Preispolitik
1. Schlagwortkette ANZEIGE DER KETTE Gebrauchtwagenhandel -- Revenue Management -- Preispolitik
2. Schlagwortkette Gebrauchtwagenhandel
Revenue Management
Preispolitik
ANZEIGE DER KETTE Gebrauchtwagenhandel -- Revenue Management -- Preispolitik
SWB-Titel-Idn 286100770
Signatur Springer E-Book
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttp://dx.doi.org/10.1007/978-3-8349-9840-8
Internetseite / Link Volltext
Siehe auch Volltext
Siehe auch Cover
Kataloginformation500133585 Datensatzanfang . Kataloginformation500133585 Seitenanfang .
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