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Elements of Multinational Strategy

Elements of Multinational Strategy
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 26725606X Buchausg. u.d.T.: ‡Head, Keith: Elements of multinational strategy
ISBN 978-3-540-44765-8
Name Head, Keith
T I T E L Elements of Multinational Strategy
Verlagsort Berlin, Heidelberg
Verlag Springer-Verlag Berlin Heidelberg
Erscheinungsjahr 2007
2007
Umfang Online-Ressource (XII, 208 p. 23 illus, digital)
Reihe SpringerLink. Bücher
Notiz / Fußnoten Includes bibliographical references
Weiterer Inhalt Front Matter; Business Across Borders; Gains from Trade; Factor Advantages; Trade Costs; Trade Rules; Market Adaptation; Multinational Formation; Internalization; Competitive Interactions; Foreign Exchange Risk; Political Risk; International Taxation; Expatriate Assignment
Titelhinweis Buchausg. u.d.T.: ‡Head, Keith: Elements of multinational strategy
ISBN ISBN 978-3-540-44766-5
Klassifikation KJ
BUS042000
650
658.18
658.049
330
380
HF4999.2-6182
HD28-70
QM 355
QP 305
Kurzbeschreibung This textbook on international business integrates the academic study of international trade and foreign direct investment with the actual strategic and operational decisions of exporters and multinational enterprises. The book aims to merge managerial decision making in the internationally oriented firm with the conceptual tools provided by international economics. The book proceeds as follows. Like most firms, we begin with exporting and importing, and tackle issues raised by overseas investment later. We first analyze the gains from trade and then enumerate the many costs of cross-border goods and service transactions. Next we apply the four elements of multinational strategy - factor advantages, trade costs, scale economies, and market sizes - to the decision of which multinational form best suits each firm. We then take up issues of central importance to firms that invest overseas: exchange rate risk, political risk, taxation, and expatriate assignments.
1. Schlagwortkette Multinationales Unternehmen
Strategisches Management
1. Schlagwortkette ANZEIGE DER KETTE Multinationales Unternehmen -- Strategisches Management
2. Schlagwortkette Multinationales Unternehmen
Welthandel
Direktinvestition
Theorie
SWB-Titel-Idn 270494359
Signatur Springer E-Book
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttp://dx.doi.org/10.1007/978-3-540-44766-5
Internetseite / Link Volltext
Siehe auch Volltext
Siehe auch Cover
Siehe auch Inhaltsverzeichnis
Kataloginformation500121711 Datensatzanfang . Kataloginformation500121711 Seitenanfang .
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