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Economics and Management of Networks: Franchising, Strategic Alliances, and Cooperatives

Economics and Management of Networks: Franchising, Strategic Alliances, and Cooperatives
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 494568577 Erscheint auch als (Online-Ausgabe): ‡Economics and management of networks
257667504 Buchausg. u.d.T.: ‡Economics and management of networks
ISBN 978-3-7908-1757-7
Name Cliquet, Gérard
Tuunanen, Mika
ANZEIGE DER KETTE Tuunanen, Mika
Name Hendrikse, George W. J.
Windsperger, Josef
T I T E L Economics and Management of Networks
Zusatz zum Titel Franchising, Strategic Alliances, and Cooperatives
Verlagsort Heidelberg
Verlag Physica-Verlag Heidelberg
Erscheinungsjahr 2007
2007
Umfang Online-Ressource (VII, 465 p. 38 illus, digital)
Reihe Contributions to Management Science
Notiz / Fußnoten Literaturangaben
Weiterer Inhalt CONTENTS; Introducing 'Economics and Management of Networks'; Part A: Franchising; Plural Form in Franchising: An Incomplete Contracting Approach; Franchisee Versus Company Ownership - An Empirical Analysis of Franchisor Profit; Existence of the Plural Form Within Franchised Networks: Some Early Results from the US and French Markets; The Governance Structure of Franchising Firms: A Property Rights Approach; Governance Inseparability in Franchising: Multi-case Study in France and Brazil; Entrepreneurial Autonomy, Incentives, and Relational Governance in Franchise Chains. Beneficially Constraining Franchisor's PowerA Cointegration Analysis of the Correlates of Performance in Franchised Channels; Franchised Network Efficiency: A DEA Application to US Networks; Franchising as Entrepreneurial Activity: Finnish SME Policy Perspective; Creating Franchised Businesses Through Franchisee Training Program - Empirical Evidence from a Follow-up Study; Understanding Strategic Interactions in Franchise Relationships; Part B: Strategic Alliances; Administrative and Social Factors in the Governance Structure of European R&D Networks. Firm and Industrial Organization Frontiers: An Empirical Model of Inter-firm Network in the Winter Sports IndustryThe Influence of Financial Institutions and Investor Behaviour on Company Management Practice; International Audit Firms as Strategic Networks - The Evolution of Global Professional Service Firms; International Joint Venture Performance: Impact of Performance Measures and Foreign Parent, Target Country and Investment Specific Variables on Performance; Part C: Cooperatives; Orientation in Diversification Behavior of Cooperatives: An Agent-Based Approach. Organization and Strategy of Farmer Specialized Cooperatives in ChinaList of Contributors
Titelhinweis Erscheint auch als (Online-Ausgabe): ‡Economics and management of networks
Buchausg. u.d.T.: ‡Economics and management of networks
ISBN ISBN 978-3-7908-1758-4
Klassifikation KJU
BUS063000
658.1
658/.046
650
HD28-70
QP 450
Kurzbeschreibung The design and management of networks have become very important research topics in the field of organizational economics and management. Emphasizing this research as a theory-driven field, this book presents research results on efficiency and performance of franchising networks and joint ventures, as well as on entrepreneurship and other issues
1. Schlagwortkette Unternehmenskooperation
Netzwerkmanagement
1. Schlagwortkette ANZEIGE DER KETTE Unternehmenskooperation -- Netzwerkmanagement
2. Schlagwortkette Unternehmenskooperation
Netzwerkmanagement
ANZEIGE DER KETTE Unternehmenskooperation -- Netzwerkmanagement
SWB-Titel-Idn 264374681
Signatur Springer E-Book
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttp://dx.doi.org/10.1007/978-3-7908-1758-4
Internetseite / Link Volltext
Siehe auch Volltext
Siehe auch Inhaltsverzeichnis
Siehe auch Cover
Kataloginformation500115651 Datensatzanfang . Kataloginformation500115651 Seitenanfang .
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