Shortcuts
Top of page (Alt+0)
Page content (Alt+9)
Page menu (Alt+8)
Your browser does not support javascript, some WebOpac functionallity will not be available.
PageMenu
-
Hauptmenü
-
Suchmenü
Einfache Suche
.
Erweiterte Suche
.
Zeitschriften-Suche
.
Suchergebnisse verfeinern
.
Neuerwerbungsliste nach Gruppen
.
Sortierreihenfolge
.
Benutzerdienste
Nutzeranmeldung
.
Mein Konto
.
Erwerbungsvorschlag
.
Fernleihe
.
Vormerkung
.
Verlängerung
.
Weitere Recherchemöglichkeiten
Datenbankinfosystem (DBIS)
.
Karlsruher virtueller Katalog (KVK)
.
Regensburger Systematik (RVK)
.
Elektronische Zeitschriften (EZB)
.
Zeitschriftendatenbank (ZDB)
.
Sitzung beenden
Katalog verlassen
.
Homepage WHZ
.
Hochschulbibliothek
.
© LIBERO v6.4.1sp240211
Page content
Sie befinden sich hier
:
Katalogdatenanzeige
Katalogdatenanzeige
Content Infrastructure Management: Results of an empirical study in the print industry
.
Bookmark für diesen Satz setzen
Katalogdatensatz500115330
.
.
LibraryThing
.
Kataloginformation
Katalogdatensatz500115330
.
Kataloginformation
Feldname
Details
Vorliegende Sprache
eng
Hinweise auf parallele Ausgaben
253042372 Buchausg. u.d.T.: ‡Benlian, Alexander, 1976 - : Content infrastructure management
ISBN
978-3-8350-0368-2
Name
Benlian, Alexander
T I T E L
Content Infrastructure Management
Zusatz zum Titel
Results of an empirical study in the print industry
Verlagsort
Wiesbaden
Verlag
Deutscher Universitäts-Verlag
Erscheinungsjahr
2006
2006
Umfang
Online-Ressource (XXI, 246p. 53 illus, digital)
Reihe
SpringerLink. Bücher
Notiz / Fußnoten
Literaturverz. S. 191 - 217
Weiterer Inhalt
Preliminary; Introduction; Conceptual foundations; Causal model specification; Empirical test of the content allocation model; Discussion of model findings; Conclusion; Back matter
Titelhinweis
Buchausg. u.d.T.: ‡Benlian, Alexander, 1976 - : Content infrastructure management
ISBN
ISBN 978-3-8350-5700-5
Klassifikation
004
363/.068
658.4038
330
HD30.213
QR 700
Kurzbeschreibung
Because of the increasing digitization and modularity of content media companies are challenged to exploit the gained degrees of freedom in the management of their most valuable asset. Opportunities abound - reutilizing, bundling and pushing content through diverse media channels leading to higher returns on investment. Although many studies have tackled the problem of properly allocating data, processing power or IT-related decision rights in the past, the topic of media content allocation has been neglected so far. Taking into account strategic, organizational and technological factors Alexander Benlian explores the question of whether to centralize or to decentralize media content. The findings basically emphasize the need to design publishing organizations that follow certain patterns of congruency and consistency in order to realize greater effectiveness. These observed patterns or invariabilities may provide infrastructure managers with a benchmark against which to reassess the design of their own content allocation configuration. Aligned content infrastructures can be considered to dramatically increase the smoothness of content flows and to enhance production and bundling capabilities
2. Kurzbeschreibung
Information and communication technologies are leading to new forms of collabo- tion and interaction relationships inside and outside of companies. With regard to media companies, this impact is tremendous as resources, products, and processes are virtually immaterial allowing IT to permeate and restructure the entire value chain. However, especially in the print industry, where the impact of digitization on organi- tion designs and business practices is fervently discussed, companies most often realize that the degrees of freedom gained by the emergence of new technologies must be substantiat
1. Schlagwortkette
Deutschland
Verlag
Content Management
Informationsmanagement
1. Schlagwortkette ANZEIGE DER KETTE
Deutschland -- Verlag -- Content Management -- Informationsmanagement
2. Schlagwortkette
Deutschland
Verlag
Content Management
Informationsmanagement
ANZEIGE DER KETTE
Deutschland -- Verlag -- Content Management -- Informationsmanagement
SWB-Titel-Idn
264365879
Signatur
Springer E-Book
Bemerkungen
Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse
$uhttp://dx.doi.org/10.1007/3-8350-5700-6
Internetseite / Link
Volltext
Siehe auch
Volltext
Siehe auch
Cover
.
ISBD-Anzeige
Katalogdatensatz500115330
.
Kategorien-Anzeige
Katalogdatensatz500115330
.
Verwandte Werke
Katalogdatensatz500115330
.
Titel zur Titelsammlung hinzufügen
Katalogdatensatz500115330
.
Kataloginformation500115330
Datensatzanfang
.
Kataloginformation500115330
Seitenanfang
.
Titel vormerken
Katalogdatensatz500115330
Vollanzeige Katalogdaten
Auf diesem Bildschirm erhalten Sie Katalog- und Exemplarinformationen zum ausgewählten Titel.
Im Bereich
Kataloginformation
werden die bibliographischen Details angezeigt. Per Klick auf Hyperlink-Begriffe wie Schlagwörter, Autoren, Reihen, Körperschaften und Klassifikationen können Sie sich weitere Titel des gewählten Begriffes anzeigen lassen.
Der Bereich
Exemplarinformationen
enthält zum einen Angaben über den Standort und die Verfügbarkeit der Exemplare. Zum anderen haben Sie die Möglichkeit, ausgeliehene Exemplare vorzumerken oder Exemplare aus dem Magazin zu bestellen.
Schnellsuche
Suche nach