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Intellectual Property Management: The Role of Technology-Brands in the Appropriation of Technological Innovation

Intellectual Property Management: The Role of Technology-Brands in the Appropriation of Technological Innovation
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 111899761 Buchausg. u.d.T.: ‡Jennewein, Klaus, 1972 - : Intellectual property management
ISBN 978-3-7908-0280-1
Name Jennewein, Klaus
T I T E L Intellectual Property Management
Zusatz zum Titel The Role of Technology-Brands in the Appropriation of Technological Innovation
Verlagsort Heidelberg
Verlag Physica-Verlag Heidelberg
Erscheinungsjahr 2005
2005
Umfang Online-Ressource (XVIII, 404 p. 62 illus, digital)
Reihe Contributions to Management Science
Notiz / Fußnoten Literaturverz. S. 385 - 404
Weiterer Inhalt The New Era of Intangible Assets; Case Studies on the Appropriation of Intellectual Assets; Intangible Assets: Characteristics, Generation & Protection; Strategic Management of Intangible Assets; Econometric Analysis; General Summary and Conclusion
Titelhinweis Buchausg. u.d.T.: ‡Jennewein, Klaus, 1972 - : Intellectual property management
ISBN ISBN 978-3-7908-1599-3
Klassifikation KJMV6
PDG
BUS087000
658.514
650
650
HD28-70
QR 360
QP 215
Kurzbeschreibung The book investigates the interplay of brand equity and technological assets at the corporate level. In a grounded theory approach it develops a model of how companies in technology intensive industries can improve the appropriation of the returns of their intangible technological assets with the help of brand equity and thus improve their competitiveness. The theoretical discussions are supported by two extensive case studies on Bayer Aspirin and Cisco Systems as well as an extensive econometric analysis. The developed model points out how the strategic relevance of immaterial technological assets and brand equity develop along the technology-life-cycle and indicates how companies can, by an integrated technology and brand equity management, appropriate the returns of their initial technological advantage in the long-run. The implications of the findings for business companies as well as researchers are clearly revealed.
1. Schlagwortkette Produktinnovation
Technologieportfolio
Patentpolitik
Markenwert
Markenpolitik
1. Schlagwortkette ANZEIGE DER KETTE Produktinnovation -- Technologieportfolio -- Patentpolitik -- Markenwert -- Markenpolitik
2. Schlagwortkette Produktinnovation
ANZEIGE DER KETTE Produktinnovation
3. Schlagwortkette Produktinnovation
Patentschutz
Marke
Management
ANZEIGE DER KETTE Produktinnovation -- Patentschutz -- Marke -- Management
SWB-Titel-Idn 264364201
Signatur Springer E-Book
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttp://dx.doi.org/10.1007/b137956
Internetseite / Link Volltext
Siehe auch Volltext
Siehe auch Inhaltsverzeichnis
Siehe auch Inhaltstext
Siehe auch Cover
Kataloginformation500115250 Datensatzanfang . Kataloginformation500115250 Seitenanfang .
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