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¬The¬ Business Idea: The Early Stages of Entrepreneurship

¬The¬ Business Idea: The Early Stages of Entrepreneurship
Kataloginformation
Feldname Details
Vorliegende Sprache eng
Hinweise auf parallele Ausgaben 113244959 Buchausg. u.d.T.: ‡Hougaard, Søren, 1950 - : ¬The¬ business idea
ISBN 978-3-540-22663-5
Name Hougaard, Søren
T I T E L ¬The¬ Business Idea
Zusatz zum Titel The Early Stages of Entrepreneurship
Verlagsort Berlin, Heidelberg
Verlag Springer Berlin · Heidelberg
Erscheinungsjahr 2005
2005
Umfang Online-Ressource (232 p. 20 illus, digital)
Reihe SpringerLink. Bücher
Notiz / Fußnoten Includes bibliographical references and index
Weiterer Inhalt Preliminary; Introduction and Summary; Entrepreneurship as a competency; Creative market insight; The window of opportunity; Creation of the business concept; Entry barriers to markets; Strategies for market entry; The positive influence of competitors; Entrepreneurship and business ideas in the embryonic market; Back matter
Titelhinweis Buchausg. u.d.T.: ‡Hougaard, Søren, 1950 - : ¬The¬ business idea
ISBN ISBN 978-3-540-26959-5
Klassifikation KJH
BUS025000
658.421
658.041
658/.041
650
HB615
QP 230
Kurzbeschreibung Successful business ideas are not so much about talent as about a systematic approach. The Business Idea encourages new ways of thinking when it comes to entrepreneurship and innovation. Too many ventures originate in the solutions the entrepreneur has to offer and not in the problem the customer needs solved. Business plans done this way can often lead to disappointment. The Business Idea leaves behind this product orientated logic. The book presents new, applicable entrepreneurship methods for developing creative market insight, for identifying windows of opportunity, creating business concepts and entrepreneurial strategies for successful market entry. Entrepreneurship is a complex and risky process compared to almost everything else in business life, so it richly deserves to have its own theoretical and methodological toolbox. The Business Idea provides the tools making it of interest to anyone who works with getting an enterprise off the ground or studies entrepreneurship.
1. Schlagwortkette Unternehmensgründung
Geschäftsidee
1. Schlagwortkette ANZEIGE DER KETTE Unternehmensgründung -- Geschäftsidee
2. Schlagwortkette Unternehmensgründung
ANZEIGE DER KETTE Unternehmensgründung
SWB-Titel-Idn 264348400
Signatur Springer E-Book
Bemerkungen Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse $uhttp://dx.doi.org/10.1007/b138370
Internetseite / Link Volltext
Siehe auch Volltext
Siehe auch Cover
Kataloginformation500114634 Datensatzanfang . Kataloginformation500114634 Seitenanfang .
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