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Cross-Cultural Brand Personality and Brand Desirability: An Empirical Approach to the Role of Culture on this Mediated Interplay
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Kataloginformation
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Kataloginformation
Feldname
Details
Vorliegende Sprache
eng
Hinweise auf parallele Ausgaben
1703190866 Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Vellnagel, Corinna Colette: Cross-cultural brand personality and brand desirability
ISBN
978-3-658-31177-3
978-3-658-31179-7
Name
Vellnagel, Corinna Colette ¬[VerfasserIn]¬
T I T E L
Cross-Cultural Brand Personality and Brand Desirability
Zusatz zum Titel
An Empirical Approach to the Role of Culture on this Mediated Interplay
Auflage
1st ed. 2020.
Verlagsort
Wiesbaden
Wiesbaden
Verlag
Springer Fachmedien Wiesbaden
Imprint: Springer Gabler
Erscheinungsjahr
2020
2020
2020
Umfang
1 Online-Ressource(XXIII, 251 p. 88 illus.)
Reihe
Markenkommunikation und Beziehungsmarketing
Titelhinweis
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe)ISBN: 978-3-658-31177-3
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe)ISBN: 978-3-658-31179-7
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe): ‡Vellnagel, Corinna Colette: Cross-cultural brand personality and brand desirability
ISBN
ISBN 978-3-658-31178-0
Klassifikation
KJS
BUS043000
658.827
Kurzbeschreibung
This research proposes and empirically tests the impact of brand personality dimensions on brand desirability in a cross-cultural context. Further, the concept of brand-self-congruity is tested on its mediating role between brand personality dimensions and brand desirability. The results reveal that certain brand personality dimensions can have a direct and/ or indirect impact on brand desirability. Yet, this effect mechanism has not only been found to be brand-dependent but also culture-dependent. In this context, the mediating role of brand-self-congruity was confirmed across all cultures and brands investigated. Important implications are derived for research and brand management. In different countries, different brand personality dimensions lead to brand desirability. Therefore, brand managers should know their markets, understand cultural differences and adjust their brand strategy accordingly in order to attain brand desirability. .
1. Schlagwortkette
Markenpolitik
Interkulturalität
Selbstkongruenz
ANZEIGE DER KETTE
Markenpolitik -- Interkulturalität -- Selbstkongruenz
SWB-Titel-Idn
1728473918
Signatur
Springer E-Book
Bemerkungen
Elektronischer Volltext - Campuslizenz
Elektronische Adresse
$uhttps://doi.org/10.1007/978-3-658-31178-0
Internetseite / Link
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